หลักสูตร/ปี พ.ศ. วิศวกรรมศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาวิศวกรรมคอมพิวเตอร์ ปี พ.ศ. 2567
ภาคและปีการศึกษาที่สำเร็จการศึกษา ภาคฤดูร้อน ปีการศึกษา 2566
ประเภทโครงงาน
วิทยานิพนธ์
ชื่อโครงงานภาษาไทย
Real-time Adaptive Level of Detail to Maintain Desired FPS
ชื่อโครงงานภาษาอังกฤษ
Real-time Adaptive Level of Detail to Maintain Desired FPS
ผู้พัฒนา
6214550163 นายรัตนพล จวบแจ้ง
อาจารย์ที่ปรึกษาหลัก
ธนาวินท์ รักธรรมานนท์
อาจารย์ที่ปรึกษาร่วม
จิตร์ทัศน์ ฝักเจริญผล
บทคัดย่อ
-
Abstract
This research focuses on improving the gaming experience by managing Levels of Detail (LODs) to maintain a stable Frames Per Second (FPS). Typically, games select the best range to represent in-game objects, varying from high-polygon to low-polygon models based on the distance between objects. This approach, while effective, can lead to issues such as stuttering or low FPS in areas with dense objects or high-polygon models. To address these challenges, we introduce an adaptive method for real-time LOD management. We begin by analyzing the impact of typical LOD selection methods on game performance, highlighting their benefits and drawbacks. This sets the stage for our approach, which dynamically adjusts the LOD based on real-time CPU and GPU usage data. After collecting and analyzing performance data, we automatically adjust the LOD ranges based on FPS, ensuring smoother gameplay by maintaining consistent FPS in graphically intensive scenes. Our adaptive LOD system enhances visual quality and performance balance, contributing to game optimization by offering practical solutions for high performance without compromising visual fidelity.
คำสำคัญ (Keywords)
Automatic LOD, Rendering Improvement, Game Object Management, CPU Usage
เว็บไซต์โครงงาน
-
ที่เก็บเวอร์ชันซอร์สโค้ด
-
ผู้นำเข้าข้อมูลครั้งแรก
นายรัตนพล
จวบแจ้ง
(g6214550163)
แก้ไขครั้งสุดท้าย
เมื่อ Aug. 17, 2024, 4:59 p.m. โดย
นายรัตนพล
จวบแจ้ง
(g6214550163)
สถานะการอนุมัติ
อนุมัติแล้ว โดย
ธนาวินท์
รักธรรมานนท์
(fengtwr)
เมื่อ Aug. 18, 2024, 9:54 a.m.